Wpływ reklamy na klienta

Zastanówmy się jak dużo czasu spędzamy przed telewizorem oglądając filmy, programy dokumentalne, seriale i wiadomości telewizyjne. Z pewnością każdego dnia poświęcamy chociaż trochę czasu. Wiąże się to także z oglądaniem reklam. Mimo że, często nam one działają na nerwy to nie odrywamy od nich wzroku. Reklamy mają to do siebie, że są puszczane bardzo często, w dodatku się powtarzają, a poza tym są emitowane głośniej, niż film. Ma to na celu skuteczniejsze dotarcie do odbiorcy, czyli klienta. Nie każda marka może sobie pozwolić na reklamowanie swoich produktów, gdyż jest to najdroższy ze sposobów reklamy. Nawet, gdy będziemy próbowali uniknąć tej reklamy czy rzeczywiście ona do nas nie dotrze. Chcemy ją zobaczyć ze względu na sam motyw i pomysł reklamy, którego jesteśmy ciekawi i chcemy go zobaczyć. Społeczeństwo jak tak w dużym stopniu przesiąknięte mediami, że w towarzystwie znajomych można się dowiedzieć, co reklamuje dana firma. I tutaj możemy sobie zadać pytanie jak duży wpływ ma reklam na klienta? W jaki sposób pobudza jego zmysły i emocje? Czy są to pozytywne działania? Jeśli mowa o reklamie, która prezentuje produkty ze swojej firmy, to jak najbardziej ma ona na calu na pozytywne wpłynięcie na odbiorcę i zachęcenie go do kupna. Mogą być także reklamy zniechęcające do jakiegoś działania. Nieznacznie od tego jak jest cel reklamy, to ma ona za zadanie wpłynięcie na odbiorcę, pobudzenie w nim zmysłów, wzbudzenie jakiejś reakcji, a w najdalszym stopniu zachęcenie do działania, czyli zakupienie reklamowanego produktu. Jest to w pewnym sensie manipulacja klienta. Nie jest powiedziane, że da się on zmanipulować. Może mu się nawet spodobać prezentowany produkt. Jednak będzie świadom tego, iż nie współgra to z jego oczekiwaniami i potrzebami. Każdy kupuje to, co do niego pasuje. Jeśli będzie reklamowane nowe BMW, które na pierwszy rzut oka robi wrażenie, to nie znaczy, ze zostanie kupione przez każdą osobę, której się ono spodoba. Nie tylko ze względu na jego wysokie koszty.

Napisz komentarz

Musisz się zalogować żeby móc komentować.