Stali klienci

Jeśli jesteśmy przekonani do danego sklepu i do danej marki, z to z pewnością z chęcią do niej wracamy i z chęcią kupujemy coś nowego. Takich klientów można określić, jako stałych klientów. Coraz częściej można się spotkać z takimi sposobami, że w sklepach sieciowych, mniejszych i większych, dostaje się kartę stałego klienta. Przy każdym zakupie dostaje się określoną liczbę punktów, gdzie każda z nich ma swoją wartość pieniężną. Gdy uzyska się daną sumę (kwotę pieniężną), to można otrzymać sporą zniżkę.

To jeden ze sposobów, w którym zachęca się do kupowania w danym sklepie. Zamiast zbierania punktów, można od razu liczyć kwotę, jaką się wydało. Ważny, by systematycznie zbierać paragony. Ekspedientki, kojarząc swoje stałe klientki, robią wszystko, by utrzymać daną „współpracę”. Ważne jest także to, że klienci dobrze się czują w danym sklepie. Miła obsługa, klimat w sklepie, elegancja, poradnictwo – to elementy, których nie może brakować w trakcie robienia zakupów. Im bardziej ekskluzywny sklep, tym więcej wymienionych czynników jest spełnionych. Karty stałych klientów są nie tylko wprowadzane w sklepach, ale także w restauracjach i kawiarniach. Polega to na tym, że dostaje się kartę i przy każdym zakupi kawy, nabijane są punkty, które odpowiadają danej kwocie. Gdy uzbiera się odpowiednią sumę pieniędzy, to jest zwracana pewna kwota na numer konta. Również karty stałego klienta są spotykane w marketach. Tam także można uzbierać punkty. Jak widać, na rynku są spotykane różne metody by pozyskać klienta lub go zatrzymać.  I nie jest powiedziane, że są to zasady nie fair. Liczy się pomysł. Ważne, aby producenci byli w porządku wobec swoich klientów. Może raz uda się oszukać, ale gdy klient raz poczuje się oszukany, to z pewnością już w dane miejsce nie wróci. Także jednorazowy nieuczciwy zysk nie gwarantuje dłuższego i efektywnego utrzymania się na rynku. Ważne są uczciwe relacje pomiędzy dwoma stronami. Klient też powinien być uczciwy wobec osoby, z którą dokonuje transakcji. Musi być to relacja obustronna.

Napisz komentarz

Musisz się zalogować żeby móc komentować.