Jak media kształtują nasz gust

Reklamy nie są jedynym sposobem wpływu na to, co kupujemy. Jest wiele sposób podejść do klienta i odbiorcy jednocześnie. Innymi źródłami, w których pokazują się dane firmy mogą być na przykład reklamy w radiu. Są to również kosztowne reklamy, aczkolwiek nie aż tak ja reklama w telewizji. Inne metoda to reklama na bilbordach. Jest to zauważalne zwłaszcza w dużych miastach. Gdy przejeżdżamy ulicami, stoimy na światłach, w korkach, to w celu urozmaicenia czasu rozglądamy się po budynkach i często znajdujących się na nich reklamach. To również może wpłynąć na nas w taki sposób, że wybierzemy się na zakupy do jednego miejsca, a nie akurat do innego. Na bilbordach często reklamują się różnego rodzaju galerie handlowe, zwłaszcza, gdy zbliża się nowy sezon a z nim nowe kolekcje. Centra handlowe reklamują się również, gdy zapowiadają się przeceny. Klient, przez nawał codziennych obowiązków, często zapomina o tym, że można skorzystać z takich promocji i wydać mniejszą sumę pieniędzy na zakupy. Dlatego, w takich sytuacjach reklamy na bilbordach są bardzo przydatne. Innym rodzajem wpływu mediów na klienta jest mówienie o modzie. Można się z tym spotkać w programach telewizyjnych. Jeszcze większa skuteczność może być w sytuacji, gdy wypowiadają się znane osoby. To właśnie aktorzy i piosenkarki często okazują się być naszymi idolami, którzy manipulują wyborami przez nas dokonanymi. Tylko dlaczego nie zdajemy sobie sprawy, że nie muszą być oni znawcami w danej dziedzinie, mimo że, się na ten temat wypowiadają, jakby rzeczywiście to była ich branża. Ich wygląd, ubiór jest zawdzięczany wielu osobom, które wspólnymi silami nad tym pracują. Zwykła osoba, oglądająca ten program, nie będzie sobie w stanie pozwolić, a podobne życiowe przywileje i udogodnienia.

Inaczej sytuacja wygląda, gdy na temat mody wypowiada się osoba, która jest specem i się na tym zna. Wtedy można posłuchać rad takiej osoby. Może nam ona uświadomić w czym się będziemy dobrze czuć. Często nie wiemy w jakich ubraniach wyglądamy korzystnie, a w jakich mniej.

Napisz komentarz

Musisz się zalogować żeby móc komentować.